شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های دولتی استان برگزار شد:


جلسه "ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با هدف "مدیریت گذر از پیک بار انرژی برق در ایام گرم سال جاری
"

جلسه "ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان آذربایجان شرقی با هدف "مدیریت گذر از پیک بار انرژی برق در تابستان پیش رو" به ریاست عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این جلسه که پیش از ظهر روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه با حضور مدیران کل دستگاه‌های دولتی استان و در سالن کنفرانس شرکت برق منطقه ای آذربایجان ترتیب یافت، استاندار آذربایجان شرقی طی سخنانی با اشاره به بحران کمبود آب و برق در کشورمان در ایام گرم سال، اظهار داشت: بنده معتقدم که مشکل بحران کمبود آب و برق در کشور ما قبل از اینکه سخت افزاری باشد، نرم افزاری است و متاسفانه مصرف ما در تمامی بخش‌ها اعم از خانگی، صنعت، تجاری، عمومی، کشاورزی و ... تقریباً بی حساب و کتاب و دارای الگوی مصرف مناسبی نیست و مصرف حامل‌های انرژی ما به شدت با استانداردهای جهانی بسیار متفاوت و در شرایط "بدمصرفی" است.

وی افزود: ادارات دولتی باید برای رفع مشکل این بد مصرفی و بسط گسترده تر الگوهای مدیریت مصرف، ابتدا از خود شروع و اجرا نمایند.

عابدین خرم همچنین با تأکید بر تشکیل کارگروهی در سطح استان برای مدیریت مصرف حامل‌های انرژی به ویژه آب و برق و سوخت در ادارات، تصریح کرد،: ما باید در اقدامات پیشگیرانه، دقت نماییم در بخش صنایع، موضوع تولید و اشتغال دچار مشکل نشود و پرواضح است که تامین آب و برق مردم مخصوصاً در بخش خانگی، برای ما بسیار اولی تر است.

در این جلسه، اسماعیل زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز ضمن ارائه گزارشی از سیمای کلی صنعت برق استان در بخش های تولید، انتقال و توزیع نیروی برق، برنامه‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر برای عبور موفق از پیک بار ایام گرم سال را تشریح کرد .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان عملکرد، تلاش ها و فعالیت های فنی این شرکت و شرکت‌های توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تبریز برای هوشمندسازی هر چه بیشتر و حفظ پایداری شبکه برق استان را نیز تشریح و برخی دستورالعمل های دولت برای مدیریت پیک برق تابستان سال جاری را بیان داشت.

در این جلسه همچنین، دکتر کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مهندس هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مدیران عامل شرکتهای آب منطقه ای آذربایجان شرقی، آب و فاضلاب استان، مدیرکل صمت، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل هواشناسی استان و ... راههای همکاری، برنامه ها و حتی برخی اقدامات خود برای مدیریت گذر از پیک بار انرژی برق در ایام گرم سال جاری را تشریح نموده و پیرامون برخی موضوعات با حضور استاندار بحث و تبادل نظر کردند.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1401/03/18   تعداد بازدید 577     https://azrec.co.ir/blog/u/32830  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
1 رای --- ( 3 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض