شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

دکتر عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی با حضور در شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، پیرامون مدیریت پیک مصرف آب و برق، با مدیران صنعت آب و برق استان جلسه‌ای برگزار کرد.

در این جلسه که صبح روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه برگزار شد، ابتدا هر یک از مدیران عامل شرکت‌های آب و برق استان از جمله دکتر اسماعیل‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، مهندس فرج نیا و مهندس حسامی مدیران عامل شرکت های توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی و تبریز و مهندس پاشایی مدیرعامل تولید برق آذربایجان گزارشی از اقدامات شرکت های متبوع خود در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف آب و برق، پروژه‌های توسعه‌ای در حال اجرا و نیز نحوه همکاری مشترکین بخش‌های مختلف خانگی، صنعت، کشاورزی، اداری، تجاری و ... و نیز برخی مشکلات در این حوزه‌ها را تشریح نمودند.

دکتر اسماعیل‌زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و رئیس ستاد صنعت برق منطقه نیز ضمن قدردانی از پیگیری‌های جدی استاندار و معاونان ایشان در امر مدیریت پیک بار مصرف برق ایام گرم سال، به میزان تولید و مصرف برق در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضرتولید برق استان  ۱۷۰۰ مگاوات می باشد . وی همچنین ازاجرای موفق برنامه‌های مدیریت پیک مصرف برق و طرح‌های تشویقی دولت محترم و وزارت نیرو و همراهی بسیار خوب مردم خبرداد.

وی در عین حال، از تخلف خارج از الگوی مصرف توسط برخی مشترکین عمده و دیماندی که خارج از رقم قراردادی مصرف می‌نمایند، گلایه کرد که موجب بروز مشکلات در تامین مطلوب انرژی برق برای سایر بخش‌ها می‌شوند.

دکتر اسماعیل‌زاده در پایان گزارش خود تصریح کرد که جلسات اضطراری مدیران صنعت برق استان و منطقه آذربایجان، به صورت هفتگی و بدون وقفه در موضوع چگونگی مدیریت مصرف برق برای تامین مطلوب انرژی برق مشترکین بدون اعمال خاموشی برنامه‌ریزی شده و با هدف گذر موفق از پیک بار تابستان، برگزار می‌شود.

پس از پایان گزارش عملیاتی مدیران شرکت‌های آب و برق استان، دکتر عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی طی سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت زیرساختی آب و برق در امر توسعه، مدیریت مصرف در بخش آب و برق را بسیار مهم دانست که مستقیماً با رضایتمندی و یا عدم رضایتمندی مردم در شهرها و روستاها ارتباط دارد.

وی با اشاره به تشدید گرمای هوا و نگرانی‌های به وجود آمده در خصوص تامین مطلوب آب و برق کشور در فصل تابستان، گفت: این اتفاق باید توسط مسئولین رفع گردد نه مردم.

استاندار آذربایجان شرقی سپس ضرورت هماهنگی و همکاری بین مدیران صنعت آب و برق استان برای رفع مشکلات و مدیریت مصرف بسیار مهم دانسته و اظهار داشت: نباید مشکلات را فقط به یک اداره و یا یک مسئول ربط داد و باید با نگاه جهادی و با جلب مشارکت و همکاری مردم، در اصلاح الگوی مصرف و مدیریت پیک مصرف آب و برق و با تسری فرهنگ بهینه مصرف، بتوانیم از شرایط اضطراری مصرف آب و برق در تابستان به راحتی عبور نماییم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هم اکنون آمادگی مدیران ما در مدیریت آب و برق استان خوب است، اظهارداشت: بنده از تک تک کارکنان خدوم آب و برق استان تشکر می‌کنم که با آمادگی و سخت کوشی خود در این شرایط اضطراری تابستان تلاش می‌کنند تا برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تولیدی بدون اعمال خاموشی پا برجا بماند.

دکتر عابدین خرم پس از پایان این جلسه، از مرکز دیسپاچینگ شبکه برق شمالغرب کشور در جوار شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و تصفیه خانه مرکزی تامین آب شرب کلانشهر تبریز بازدید به عمل آورد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1402/04/21   تعداد بازدید 355     https://azrec.co.ir/blog/u/43470  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض