شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

آیین گشایش این نمایشگاه فناورانه عصر روز دوشنبه دوم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار آذربایجان شرقی و ده‌ها تن از پژوهشگران و مقامات و مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.

در این نمایشگاه شرکت برق منطقه ای آذربایجان همانند ادوار گذشته، درغرفه صنعت برق آذربایجان به همراه شرکت های توزیع نیروی برق استان و تبریز حضوری فعال داشت.

دکتر رسول اسماعیل زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان در گفتگویی با بیان اینکه این نمایشگاه مهم نوآوری و فناور محور در پنج بخش برگزار شده است، اظهار داشت: ایده‌های فناورانه (طرح های استارتاپی)، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات و خدمات دانش بنیان، خدمات تجاری سازی و مشاوره و همچنین نیازمندی های فناورانه از جمله این بخشها می باشد .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با تاکید بر اینکه صنعت برق عموما و شرکت برق منطقه ای آذربایجان خصوصاً، موضوع بستر سازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق را در دستور کار خود دارد، اظهار داشت: شرکت برق منطقه ای آذربایجان آمادگی دارد ضمن ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، از ایده های موثر فناورانه، علمی و پیشرفته در بخش های تولید، انتقال و توزیع نیروی برق استقبال کند.

دکتر اسماعیل زاده در پایان گفت وگوی خود اولویت های تحقیقاتی و فناورانه شرکت برق منطقه ای آذربایجان را به شرح ذیل برشمرد:

- حمایت از تجهیزات هوش مصنوعی و بکارگیری آن در شبکه

- توسعه تجهیزات و سامانه های مونیتورینگ و مراکز داده

- حمایت از ساخت تجهیزات ذخیره ساز انرژی و تجهیزات و مبدل های الکترونیک قدرت

- مدیریت هوشمند انرژی در کلانشهر ها

دکتر بابک اسدزاده مشاور مدیرعامل و مدیر دفتر تحقیقات شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز گفت ، این نمایشگاه دارای ۱۱ زون تخصصی است و از مهم‌ترین زون های آن، "زون نوآوری و فناوری برق الکترونیک، فوتونیک و مخابرات" می باشد.

دکتر اسدزاده تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه، طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور، گسترش همکاری های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین المللی از جمله مهمترین اهداف این نمایشگاه قلمداد کرده و سایر اهداف مهم آن را نیز به شرح ذیل عنوان نمود:

- ایجاد کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری

-شکل گیری شرکت های دانش بنیان

- افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و ...

گفتنی است این نمایشگاه از دوم تا روز ششم آبان ماه برای بازدید عموم پژوهشگران، علاقمندان و بازدیدکنندگان دایر بود.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1401/08/07   تعداد بازدید 577     https://azrec.co.ir/blog/u/33075  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض