شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details


رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه های صنعت برق استان، از پی گیری های وزیر نیرو، استاندار آذربایجان‌شرقی و تلاش جدی مدیران عامل صنعت برق استان قدردانی کرد.
دکتر ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان شرقی، روز جمعه ۱۹ خرداد ماه در آیین بهره برداری همزمان از پروژه‌های صنعت آب و برق استان که با حضور وزیر نیرو، تنی چند از اعضای هیئت دولت و مقامات و مسئولین استانی در شهرستان میانه برگزار شد، به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی پروژه مهم مرکز دیسپاچینگ شمال غرب کشور در تبریز و ۱۵ پروژه مهم دیگر صنعت برق استان با مجموع ۶۰۴ میلیارد تومان را مورد بهره‌برداری قرار داد و در این خصوص از پی گیری های وزیر نیرو، استاندار آذربایجان‌شرقی و تلاش جدی مدیران عامل و کلیه کارگران، مهندسان و پیمانکاران صنعت برق استان قدردانی کرد.

در این مراسم، ابتدا مهندس محرابیان وزیر نیرو در تشریح پروژه‌های صنعت آب و برق از جمله پروژه آبرسانی به شهرستان میانه، با اشاره به پروژه دیسپاچینگ شمالغرب (NWAOC) گفت: مرکز دیسپاچینگ شمالغرب ضمن اتصال با دیسپاچینگ ملی، ارتباط و تبادل انرژی برق بین شبکه برق کشورمان با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و فدراسیون روسیه را مورد کنترل و پایش قرار می دهد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از استان های بسیار مهم و یکی از قطب های مهم صنعتی، کشاورزی و خدماتی کشورمان است، میزان تولید برق در این استان را پایین دانسته و اظهار داشت: ما باید قطعاً در دوره پیش رو توجه جدی به بخش نیروگاهی این استان داشته باشیم که در این راستا توسعه ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه تبریز را به عنوان یک الزام و اولویت، جزو برنامه‌های خود قرار داده ایم و توسعه نیروگاه هریس نیز جزو برنامه‌های اجرایی وزارت نیروست که طی ۲۴ ماه انجام خواهد گرفت.

همچنین ۳۰۰ مگاوات نیز برنامه تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر در این استان (شامل ۲۵۰ مگاوات خورشیدی و ۵۰ مگاوات انرژی بادی) خواهد بود. دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری هم در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت. رئیس‌جمهور با اشاره به پروژه های مهم آب و برق و سایر پروژه های آماده بهره برداری در سطح استان، اظهار داشت: امیدواریم برکات این طرح ها در زندگی و رفاه مردم با فرهنگ آذربایجان شرقی تاثیر گذار و موجب رضایتمندی هر چه بیشتر باشد.ایشان با اشاره به اهمیت آب و برق در توسعه زیرساخت‌ها افزود: آنچه که در کشور علاوه بر وجود آب و برق با کیفیت، مهم است موضوع "مدیریت منابع" از جمله مدیریت منابع آب است. دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه مرکز دیسپاچینگ شمالغرب و ۱۵ پروژه مهم برق رسانی در شهرها و روستاهای استان تصریح کرد: پروژه مرکز دیسپاچینگ شبکه برق، فقط برای استان نیست بلکه یک مرکز بسیار اثر گذار برای هدایت و کنترل شبکه برق منطقه شمالغرب و مرکز کنترل تبادل و ترانزیت برق کشورمان با کشورهای منطقه است. در پایان این مراسم، با فرمان رئیس جمهور پروژه های صنعت آب و برق استان با حضور مدیران عامل شرکتهای صنعت آب و برق از جمله دکتر اسماعیل زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان، مهندس فرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی و مهندس حسامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز پرده برداری و کلیدزنی شد.
گفتنی است عناوین کلی پروژه های به بهره برداری رسیده صنعت برق استان که توسط شرکت های برق منطقه‌ای آذربایجان، توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی و توزیع نیروی برق تبریز احداث گردیده، به شرح ذیل می باشد:
- پروژه مرکز دیسپاچینگ منطقه ای شمالغرب در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع با ظرفیت مانیتورینگ ۷۲ پست فشار قوی و با هدف مانیتورینگ و کنترل شبکه برق آذربایجان در سطح سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیلبا هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان.
- برق رسانی به ۱۴ روستای بدون برق.
- تحویل ۱۲۶ دستگاه نیروگاه خورشیدی قابل حمل به عشایر شریف استان.
- اصلاح و بهسازی شبکه های توزیع برق ۱۵۳ روستا.
- نوسازی شبکه، اصلاح و توسعه خطوط ۲۰ کیلوولت خروجی از پستهای فوق توزیع، شبکه ۴۰۰ ولت زمینی و هوایی شهری و روستایی و اصلاح مسیر های پر حادثه و صعب العبور برق روستایی در سراسر استان.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1402/03/19   تعداد بازدید 715     https://azrec.co.ir/blog/u/43407  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض