شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 

برگزاری رزمایش سنجش آماده بکاری مولدهای اضطراری برق برخی مراکز حساس و حیاتی استان

در ادامه هماهنگی ها و همکاریهای استانداری آذربایجان شرقی با شرکتهای صنعت برق استان در ایام پیک مصرف برق در تابستان، رزمایش کنترل آماده بکاری مولدهای برق اضطراری برخی زیرساختها، ادارات، مراکز حیاتی و حساس در سطح استان برگزار شد.

در این رزمایش که فرمان برگزاری آن از ساعت ۱۱ پیش از ظهر روز سهشنبه ۲۷ تیر ماه با حضور دکتر محمد بیگ مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری، مدیران عامل و مجریان مدیریت بحران شرکتهای برق منطقهای آذربایجان، توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تبریز به طور همزمان از محل دیسپاچینگ شمالغرب کشور در شرکت برق منطقهای آذربایجان آغاز شد، بدون اطلاع قبلی، برق شهری مراکز حساس و حیاتی منتخب در سطح استان قطع گردیده و میزان آماده بکاری و راه اندازی فوری دیزل ژنراتورهای این مراکز، مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر رسول اسماعیلزاده مدیرعامل شرکت برق منطقهای آذربایجان در این خصوص اظهار داشت: این رزمایش بر اساس برنامه عملیاتی استانداری آذربایجان شرقی صورت گرفت و هدف از برگزاری این مانور، پیشگیری از بروز بحران با سنجش میزان آمادگی واحدهای عملیاتی و آمادگی مولدهای اضطراری و کنترل آماده به کاری این مواد ها می باشد .

وی افزود: در این رزمایش، راه اندازی سریع دیزل ژنراتورهای این مراکز پس از قطع برق آنها در سطح کلان شهر تبریز و سایر شهرستانهای استان، توسط کارشناسان صنعت برق استان که به صورت نامحسوس، وضعیت تامین اضطراری برق این مراکز را کنترل میکردند، میزان آماده بکاری آنها مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته و برخی "نکات قابل بهبود" نیز به صورت مکتوب در فرمهای ویژه، به اطلاع مسئولین این مراکز رسانده شد تا نسبت به رفع برخی مشکلات جزئی نیز اقدام گردد.

دکتر محمد بیگ مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این رزمایش دو ساعته، با اشاره به اینکه در این رزمایش، برق ۸۵ واحد حساس و حیاتی در سراسر استان مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: در این رزمایش، بیش از ۳۳۰ نفر از کارشناسان و کارکنان خدوم شرکتهای صنعت برق استان مشارکت داشتند.

وی هدف از برگزاری این رزمایش در ایام پیک بار تابستان جاری را، ارتقای آمادگی در زمان بحران، تسهیل مدیریت و کاهش آسیب پذیری در زمان بحران و نیز تداوم خدمت رسانی تامین مطمئن برق در شرایط حساس کنونی اعلام نمود.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1402/04/28   تعداد بازدید 505     https://azrec.co.ir/blog/u/43517  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض