شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

 به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق هسته مرکزی کلانشهر تبریز، عملیات اجرایی پروژه مهم خط ۱۳۲ کیلوولت کابلی مابین پست‌های گلستان و خاقانی این شهر آغاز شده است.

 دکتر رسول اسماعیل‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان که به همراه معاونین بهره برداری ، طرح وتوسعه ومدیران ومجریان پروژه بصورت شبانه از رونداجرائی پروژه بازدیدمی کرد، ضمن اعلام این خبر گفت: این خط که عملیات اجرایی آن از نیمه دوم تیر ماه آغاز شده، به طول حدود ۲ کیلومتر در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن، رینگ شبکه داخلی شهر تبریز تکمیل می گردد.

 وی با بیان اینکه در طول ۴۰ روز از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، حدود ۵۰۰ متر از کارهای حفاری آن انجام گرفته اظهار داشت: کارهای حفاری با دستگاه HDD به روش حفاری افقی جهت‌دار انجام می‌گیرد که اولین پروژه انتقال برق به روش HDD در شمالغرب و سومین در سطح کشور است.

 دکتر اسماعیل زاده در تشریح مشخصات فنی پروژه نیز اظهار داشت که این خط، به صورت تک مداره با سه رشته کابل با سطح مقطع ۱۰۰۰ میلی‌متر مربعی مسی احداث می‌گردد که با بهره‌برداری از آن، قابلیت اطمینان شبکه برق هسته مرکزی شهر تبریز برای سال‌های آتی افزایش یافته و میزان خاموشی ناخواسته، کاهش می‌یابد.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان کل اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه را حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار امیدواری کرد که پروژه مذکور تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1402/06/12   تعداد بازدید 587     https://azrec.co.ir/blog/u/43613  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض