شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای آذربایجان در برنامه زنده رادیویی
 
برنامه های مدیریت پیک بار ایام گرم سال را تشریح نمود

همزمان با آغاز ایام پیک مصرف برق و اجرای برنامه های "مدیریت پیک بار"، معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای آذربایجان با حضور در برنامه "سیزلر- مسئوللار" صدای مرکز آذربایجان شرقی، به سوالات مجری برنامه پاسخ گفت

دکتر خلیل بانان در این برنامه، با اشاره به آخرین وضعیت تولید و مصرف انرژی برق در منطقه آذربایجان و به ویژه استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در شرایط معمول که مصرف برق در منطقه در حالت عادی قرار دارد، میزان تولید برق منطقه، از میزان مصرف بالاتر است. اما این شرایط، برای کل کشور در ایام گرم سال متفاوت است.وی در تشریح این موضوع افزود: در ایام گرم سال معمولا با اینکه تامین برق در کل کشور به صورت شبکه سراسری است، اما با ناترازی برق (افزایش مصرف نسبت به تولید) مواجه هستیم . معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای آذربایجان در ادامه، به برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو و شرکت توانیر در بخش‌های مختلف از جمله خانگی، صنعت، کشاورزی و ... نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این برنامه‌ها که عمدتا "مشوق محور" هستند، سعی شده تا حد ممکن به بخش خانگی خاموشی تحمیل نشود ولی با این حال، باید مصارف خود را به ویژه در ایام پیک بار، کنترل نماییموی افزود: سعی شده است در طول ایام پیک بار تابستان در بخش صنعت نیز با جابجایی ایام تعطیلات و تعمیرات به زمانهای پیک مصرف، مصرف برق، مدیریت گردد.

دکتر بانان در بخش پایانی گفتگوی رادیویی خود، پیرامون تولید برق از انرژی های پاک خورشیدی، چگونگی جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و صنایع بزرگ، برای تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر و پاک خورشیدی و حتی نیروگاههای مقیاس کوچک (DG)، مواردی را برای شنوندگان رادیویی تبیین نمود.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1401/03/29   تعداد بازدید 615     https://azrec.co.ir/blog/u/32847  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض