شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

همزمان با دهه مبارک فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه "ترانس دوم ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه" با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان "نماینده دولت" به همراه دکتر معتمدیان استاندار آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در آئین بهره‌برداری از این پروژه مهم برق‌رسانی که پیش از ظهر روز شنبه ۲۱ بهمن ماه در محل پست در جوار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه برگزار شد، دکتر رسول‌ اسماعیل زاده مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و صنعت برق استان حضور داشتند.

در این مراسم، دکتر اسماعیل‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با بیان اینکه برای احداث این پروژه بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، به برخی مشخصات فنی پروژه و اهمیت ویژه آن در شبکه برق شمالغرب کشور و استان آذربایجان غربی اشاره کرد.

وی گفت با بهره‌برداری از این پروژه با ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر، ضمن افزایش امکان تزریق ظرفیت تولیدی نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به شبکه برق منطقه، امکان تبادل و تجارت انرژی برق کشورمان از طریق استان آذربایجان غربی به "استان وان" جمهوری ترکیه نیز فراهم شده است و در این پروژه، همه ابعاد فنی اعم از بهره‌برداری، کنترل، تعمیرات، حفاظت، سنجش انرژی و کلیه الزامات و استانداردها رعایت و لحاظ گردیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان همچنین اظهار داشت که با بهره‌برداری از این پروژه، امکان تامین مطمئن‌تر انرژی برق در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی و ... و بویژه تامین برق طرح‌های "رونق تولید" در منطقه به نحو مطلوبی فراهم می‌شود.

در این مراسم همچنین نماینده دولت (دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و استاندار آذربایجان غربی نیز ضمن تاکید بر اهمیت صنعت برق در توسعه زیرساختی جامعه، از تلاش خادمان شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و مجموعه تلاشگران صنعت برق استان آذربایجان غربی صمیمانه قدردانی کردند و در پایان، بهره‌برداری رسمی از پروژه "نصب و راه‌اندازی ترانس دوم ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت در پست ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه" توسط دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر معتمدیان استاندار آذربایجان غربی آغاز شد.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1402/11/22   تعداد بازدید 215     https://azrec.co.ir/blog/u/83895  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض