سومین جلسه ارزیابی خدمات دولت الکترونیک دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی
سومین جلسه ارزیابی خدمات دولت الکترونیک دستگاه های اجرایی استان با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری ، نمایندگان شرکتهای مخابرات، برق منطقه ای آذربایجان، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز استان و رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان استان آذربایجان شرقی به صورت ویدئو کنفرانس با هدف بررسی خدمات رو به مردم و خدمات بین دستگاهی و نیز بررسی خدمات ارائه شده یا قابل ارائه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، برگزار شد.
مهندس محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از حضور دستگاههای اجرایی در جلسات دولت الکترونیک و همکاری با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی در راستای الکترونیکی شدن صحیح خدمات دستگاه ها و پیگیری مصوبات جلسات، گفت: از مهمترین اهداف و فواید اصلی دولت الکترونیک، مردم سالاری الکترونیکی است که در پنج مرحله ظهور، تسهیلات، تعامل، تراکنش و یکپارچگی برای توسعه دولت الکترونیک در نظر گرفته می شود.
وی افزود: میزان آمادگی کشورها برای توسعه دولت الکترونیک، از چهار جنبه شامل دولت الکترونیک، منابع، ساختار سازمان و خدمات، ارزیابی می شود که "ساختار سازمان" و "خدمات" ، از مهمترین فاکتورهای پیدایش و رشد و توسعه دولت الکترونیک به شمار می آیند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع بیماری کرونا و نیز لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، پیاده سازی و استفاده از خدمات دولت الکترونیک، نقش پررنگتری پیدا کرده است.
وی تصریح کرد که اینترنت و هزینه های مخابراتی جزو هزینههای زیرساختی برای هر سازمان است و امروزه، هزینه اینترنت جزو جدایی ناپذیر از سبد هزینه های اداری و خانوادههاست که باید در این زمینه فرهنگ سازی خوبی صورت پذیرد.
در ادامه این جلسه ویدئو کنفرانسی که وضعیت اتصال به دستگاه مرکزی و نیز برخی چالش ها و مشکلات موجود نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مهندس حسنی خسروشاهی مدیر دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز ضمن ارائه آخرین وضعیت فاوا در این شرکت گفت: از طرف شرکت مادر تخصصی توانیر ۳۷ خدمت شناسنامه دار که ۲۰ خدمت در حوزه مشترکین و ۱۷ خدمت در حوزه غیر مشترکین می باشد، ابلاغ شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.
نماینده شرکت برق منطقه ای آذربایجان همچنین اظهار داشت که نحوه اتصال مرکز مبادله ملی اطلاعات از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و با استفاده از فیبر نوری اختصاصی صنعت برق می باشد و از آن طریق، به GSB ملی متصل می باشد.
تاریخ انتشار / بروز رسانی1399/10/14 تعداد بازدید 1372 https://azrec.co.ir/blog/u/20213
نظرات (0)