رویکرد روابط عمومیها باید مدیریت مصرف و تقاضا باشد
مدیرکل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو گفت: چالش اصلی روابط عمومیها جلب اعتماد مردم است و صنعت آب و برق باید با اطلاعرسانی بههنگام بسترساز این اعتماد باشند.
صدیقه ببران با بیان اینکه در عصر جهانی شدن، ما با تغییر و تحول دائمی و مستمر روبرو هستیم، اظهار کرد: در حوزه روابط عمومی که ارتباط بین مردم و حاکمیت را شکل می دهد، روابط عمومی ها نمی توانند با رویکردهای گذشته فعالیت کنند.
وی ادامه داد: چالش اصلی روابط عمومیها جلب اعتماد مردم است، روابط عمومی باید بتواند در موضوع اطلاعرسانی در مواقع مختلف بههنگام و پیشرو باشد تا مغلوب جریانهای خبری خارج از سازمان نشود.
ببران با تاکید بر استفاده موثر از تکنولوژیهای ارتباطی در مواجهه با افکار عمومی گفت: روابط عمومی باید از ابزارهای ارتباطی استفاده درستی کرده و با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کند، در این صورت خواهد توانست ارتباط موثر و جلب اعتماد مردم داشته باشد.
وی افزود: شفافیت و پاسخگویی ویژگی اصلی جوامع مردم سالار است و ابزار آن نیز بدون تردید روابط عمومیها هستند؛ روابط عمومیها می توانند این بستر را برای پاسخگویی مسئولانه در سازمان فراهم سازند.
ببران با اشاره به اینکه وزارت نیرو با تمام شهروندان در شهرها و روستاها و دورافتادهترین نقاط کشور در ارتباط است، ادامه داد: وزارت نیرو صرفا در یک رویکرد فنی و تخصصی تعریف نشده است و روابط عمومیها هستند که بستر اجتماعی فعالیت صنعت آب و برق را فراهم آوردهاند.
وی تصریح کرد: رویکرد روابط عمومیها باید مدیریت مصرف و تقاضا باشد، کاری که در گذشته باید توجه میشد تا جامعه و سبک زندگی مردم در شرایط کنونی بدمصرفی قرار نگیرند.
ببران با بیان اینکه جلب اعتماد مردم به هنر، دانش و تجربه نیازمند است، افزود: امیدوارم همکاران ما در روابط عمومیهای سراسر کشور با هنر روابط عمومی و با برنامهریزی منسجم بتوانند بهترین خدمات را به مردم بهویژه در تابستان امسال ارائه دهند.
تاریخ انتشار / بروز رسانی1397/02/24 تعداد بازدید 536 https://azrec.co.ir/blog/u/20678
نظرات (0)