شرح وظایف امور مالی و ذیحسابی
- نظارت و کنترل بر عملکرد و فعالیتهای کلیه واحدهای تحت سرپرستی و اعمال راهنماییهای لازم در جهت پیشبرد و حسن اجرای وظایف .
- اجرای آئین نامه ها ، دستورالعملها ، مقررات و سایر الزامات قانونی در مورد کیفیت و ایمنی در واحدهای تحت سرپرستی .
- نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و آئین نامه ها ، دستورالعملها و بخشنامه های مالی و مصوبات ذیربط هیئت مدیره شرکت .
- همکاری با نمایندگان اعزامی در مورد حصول اطمینان از رعایت مبنای کیفیت و ایمنی در واحدهای تحت سرپرستی .
- نظارت بر چگونگی نگهداری حسابهای بانکی ، دفاتر روزنامه ، کل و معین و نحوه تنظیم ترازنامه و اجرای صحیح عملیات در سیستم های مکانیزه مالی .
- نظارت بر صدور ، ثبت و ضبط اوراق و اسناد مالی و اوراق بهادار تحویلی به امور مالی و امضاء ذیل اسناد .
- اخذ و بررسی گزارشات مالی تنظیمی ، ترازهای آزمایشی و صورتهای مالی و مغایرات بانکی به منظور حصول اطمینان از صحت آنها .
- نظارت بر کلیه پرداختهای شرکت اعم از هزینه های سرمایه ای ، جاری ، وامها ، خرید ، حقوق و دیگر پرداختها و امضاء اوراق و اسناد مالی شرکت .
- نظارت و کنترل در امر نگهداری و تأمین اعتبار هزینه های جاری ، سرمایه ای و طرحهای عمرانی شرکت .
- بررسی و نظارت بر سیستمهای نگهداری حسابهای تأسیساتی و دستورکارها و مراقبت در امر ثبت کارتهای اموال .
- برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با مقام مافوق جهت پرداختهای ارزی و ریالی به فروشندگان ، پیمانکاران و دیگر طرفهای قرارداد شرکت .
- نظارت بر تهیه بموقع صورتهای مالی سالیانه شرکت و ارائه آن به هیئت مدیره .
- همکاری لازم با حسابرس و بازرس قانونی .
- بررسی گزارشات حسابرس و بازرس قانونی و پاسخگوئی به گزارشات و نظارت در انجام توصیه های آنان و کوشش در بهبود نگهداری حسابها .
- تهیه گزارشات لازم در ارتباط با وظایف محوله .
- انجام سایر وظایف محوله مربوطه .
تاریخ انتشار / بروز رسانی1400/11/18 تعداد بازدید 1199 https://azrec.co.ir/blog/u/22451