شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان که روز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه به مناسبت تشریح عملکرد و برنامه های صنعت برق در خصوص مدیریت پیک بار ایام گرم سال سخن می گفت، با بیان اینکه وزارت نیرو از تولید انرژی خورشیدی حمایت می‌کند، گفت: در آذربایجان‌شرقی برای تولید یکهزار و ۳۷۶ مگاوات انرژی خورشیدی ظرفیت‌سازی شده است.

دکتر رسول اسماعیل زاده افزود: منطقه آذربایجان کوهستانی بوده و مستعدترین منطقه کشور برای تولید انرژی خورشیدی است و دمای معتدل منطقه، موجب افزایش بازدهی تولید این انرژی می شود.

وی با بیان اینکه مکان های تولید انرژی خورشیدی مشخص شده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ایجاد شهرک های خورشیدی در کشور، اکنون در مناطقی از استان از جمله هریس و مرند نیروگاه های خورشیدی بزرگ ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان گفت : دولت با ارایه مشوق های لازم از بخش خصوصی و صنایع برای تولید خورشیدی انرژی حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، با اشاره به ناترازی تولید و مصرف برق در منطقه، ادامه داد: این ناترازی ناشی از افزایش مصرف و استفاده از کولرهای گازی و توسعه صنایع است.

خاموشی برق خانگی خط قرمز دولت است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان با بیان اینکه خاموشی با برنامه در بخش خانگی به هیچ وجه وجود ندارد، گفت: خاموشی برق خانگی جزو خط قرمز وزارت نیرو، توانیر و شرکت برق منطقه ای آذربایجان است.

دکتر اسماعیل زاده، ادامه داد: این شرکت با همراهی شرکت های توزیع نیروی برق منطقه، برنامه ای برای خاموشی برق در بخش خانگی ندارد و قطعی های کوتاه مدت نیز در اثر شرایط جوی و اتفاقات روی می دهد که نیروهای عملیاتی شرکت های صنعت برق در اسرع وقت، اقدام به برطرف کردن مشکل می کنند.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1403/03/30   تعداد بازدید 410     https://azrec.co.ir/blog/u/84158  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض