شرکت برق منطقه ای آذربایجان
details

مانور تمرینی _ آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمالغرب کشور با رویکرد افزایش توان آمادگی و عملیاتی در مواقع بحران های طبیعی و غیر طبیعی به میزبانی کلانشهر تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان دکتر رسول اسماعیل‌زاده مدیر عامل این شرکت در گفتگویی اظهار داشت: این مانور برای آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه با هماهنگی و همکاری شرکت‌های صنعت آب و برق شمال غرب کشور، طی روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور با حضور نمایندگان وزارت نیرو، استانداری آذربایجان‌شرقی و شرکت های مادر تخصصی برگزار گردید.
وی افزود: این مانور بر اساس زلزله فرضی 6.5 ریشتری کلانشهر تبریز و آسیب به زیر ساخت های صنعت آب و برق از جمله خطوط انتقال و تاسیسات آب و حریق در مخازن سوختی نیروگاه تبریز، اجرا شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان همچنین گفت: این مانور با مشارکت اکیپ های عملیاتی و اجرایی و اکیپ های معین از نیروهای صنعت آب و برق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و گیلان در ۱۱ منطقه عملیاتی در حوزه کلانشهر تبریز انجام گرفت.
وی افزود: در این مانور دکل‌های معیوب یکی از خطوط فوق توزیع مهم شهر تبریز بازسازی و مقره‌های معیوب آن تعویض گردیدند. همچنین برای افزایش پایداری برق پمپاژ‌های آب منطقه باسمنج، خط ۲۰ کیلوولت جدیدی به طول ۲ کیلومتر احداث گردید.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان افزود: برای اجرای دقیق و موثر این مانور، هفت کمیته متشکل از؛ کمیته های عملیات، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، امنیت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و کمیته ایمنی، تشکیل و از ظرفیت سازمان هایی همچون: آتش نشانی، هلال احمر، راهداری، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی استان نیز استفاده شد.
دکتراسماعیل زاده در پایان گفتگوی خود اظهارداشت: یکی از اهداف مهم برگزاری این مانور، ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران، در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقاوم سازی شبکه و نیز افزایش قابلیت اطمینان شبکه های انتقال و فوق توزیع برق بوده است.
در همین خصوص، مهندس محمدرسول نقدی شایان مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز درک خطرپذیری سوانح، مدیریت یکپارچه، سازماندهی و افزایش تاب آوری زیرساختهای صنعت آب و برق در شرایط بحران را از جمله اهداف دیگر این مانور عنوان نمود.
وی افزود: در این مانور بالغ بر ۲۷۵ نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی مشارکت داشتند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، دکتر سیف اله آقابیگی، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در مراسم افتتاحیه مانور در مقر فرماندهی این مانور تمرینی آموزشی، که در ساختمان ستادی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان مستقر بود، اظهار داشت: این نخستین مانور تمرینی _ آموزشی وزارت نیرو در سال ۱۴۰۳ است و وزارت نیرو به عنوان‌ وزارتخانه زیربنایی، خدمات شبانه روزی صنعت آب و برق را با داشتن سرمایه های بسیار ارائه می‌کند.
وی افزود: سراسر کشور ما به اقتضای اقلیم، در معرض انواع حوادث کوچک و بزرگ‌ قرار دارد که لازمه استمرار و برگشت پذیری خدمات صنعت آب و برق، آمادگی حداکثری در برابر این بلایا است.
دکتر آقابیگی با اشاره به نظام دستگاه های خدماتی امدادی پشتیبان‌ در وزارت کشور و وظایف هر یک از آن‌ها، گفت: سعی می‌کنیم تا بر اساس این نظام نامه از تمامی تجهیزات و امکانات برای برگزاری هرچه بهتر مانورهای تمرینی بهره بگیریم.
مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: مقدمات برگزاری این مانور از حدود چهار ماه گذشته آغاز و تیم‌های مختلف تعریف و تقسیم‌ کارها انجام شده است تا نشان دهیم که دولت و وزارت نیرو در راستای خدمات رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می‌کند.
وی هم‌چنین با اشاره به حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این نشست، افزود: حضور فرد نخست استان در چنین برنامه‌هایی، نشاندهنده اراده و انسجام استان برای مدیریت بحران در حوادث مختلف است.

دکتر تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: مجموعه وزارت نیرو یکی از مهمترین و موثرترین وزارتخانه‌های دولت است و فعالیت‌های سنگینی برای توزیع آب و برق بین مردم اجرا می‌کند.
وی با بیان این‌که مدیران متعهد و متخصصی در آذربایجان شرقی حضور دارند که در مواقع اضطراری در کف میدان زحمت می‌کشند، تصریح کرد: برگزاری چنین رزمایش‌هایی می‌تواند برای رفع چالش‌های صنعت آب و برق در استان کمک کند.
دکتر محمدی با اشاره به مشکل امسال ناترازی برق و چالش‌هایی که برای صنایع استان ایجاد کرد، حضور تیم‌های صنعت آب و برق از سایر استان‌ها و اجرای برخی تعمیرات و کارهای بازسازی را در این زمینه اثرگذار دانست.
وی افزود: امیدواریم نتایج این رزمایش در افزایش آمادگی جهت کاهش آسیب مخاطرات و تنش صنعت آب و برق در آینده به کار گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: استانداری در خدمت صنعت آب و برق در استان است اما بخش اعظمی از اعتبارات این حوزه، در دست وزارت نیرو است که امیدواریم برای تجهیز و اجرای پروژه‌های تنش آبی و مشکلات کمبود تولید برق در استان‌ آذربایجان شرقی اعتبار مناسبی تخصیص یابد.
مهندس اکبر فرج نیا، سخنگوی مانور تمرینی _ آموزشی وزارت نیرو در منطقه شمالغرب کشور نیز اظهار داشت: این مانور تمرینی _ آموزشی سطح یک کشوری به عنوان هفتمین مانور در شمالغرب و دومین مانور در آذربایجان شرقی با مشارکت استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و گیلان برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: منطقه شمالغرب کشور و آذربایجان شرقی به عنوان یکی از موقعیت‌های استراتژیک در ارتباط با کشورهای منطقه، در معرض تهدیدات خاصی قرار دارد که بر این اساس این مانور تمرینی با سناریوی زلزله ۶.۵ ریشتری و آسیب به زیرساختهای صنعت آب و برق برگزار می‌شود.
فرج نیا گفت: تعداد ۱۱ منطقه عملیاتی، ۱۹ اکیپ یاری رسان، ۲۰ اکیپ یاری جو، ۱۹۳ نفر عملیاتی، ۷۹ نفر پشتیبانی، ۵۴ دستگاه ماشین آلات سبک و ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در این مانور مشارکت دارند.
وی تاکید کرد: نیروهای صنعت آب و برق برای تامین و پایداری زیرساخت‌های برق کشور باید آمادگی لازم داشته باشند که در این راستا نیز برنامه‌های تمرینی و آموزشی مستمر به صورت سالیانه ‌اجرا می‌شود.وی ادامه داد: برگزاری چنین مانورهایی باید خروجی ملموس و مشخصی داشته باشد که در این راستا نیز خط جدیدی به طول ۲ کیلومتر برای افزایش پایداری خطوط برقی که پمپاژهای آب در منطقه باسمنج را انجام می‌دهد و خطوط فوق توزیع مسیر جاده تبریز - آذرشهر که جزو خطوط اصلی تبریز است، بازسازی می‌شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین گفت: خطوط آبرسانی و تجهیزات برای فلکه‌های اصلی تامین آب شهر تبریز نیز در این راستا بازسازی و اصلاح می‌شوند.
مهندس یوسف غفارزاده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و رئیس ستاد شرایط اضطراری صنعت آب و برق آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: بیش از ۵۰ جلسه مشترک کارگروه‌ها و بازبینی تجهیزات مورد استفاده در مانور برای رسیدن به هماهنگی بین استانی پیش از این مانور برگزار شد.
وی افزود: تیم‌های استان معین برای انجام ‌برخی از تعمیرات مورد نیاز در صنعت آب و برق آذربایجان شرقی پس از دوران اوج مصرف که بالای ۱۰ میلیارد ریال هزینه داشت، کمک کردند.

در این جلسه و همچنین در جلسه اختتامیه مانور، اعضای ۶ نفره تیم ارزیابی اعزامی از سوی وزارت نیرو گزارش بازدید و ارزیابی میدانی خود را تشریح و همچنین مهندس ناصر عبایی حق دبیر ستاد شرایط اضطراری صنعت آب و برق استان در این مانور، روسای کمیته های اجرایی ۷ گانه مانور و نیز مسئولین اکیپ های عملیاتی در نقاط مختلف استان بصورت تصویری گزارش عملکرد و اقدامات اجرایی، فنی و عملیاتی خود را تشریح نمودند.
شایان ذکر است در این مانور از شرکت برق منطقه ای آذربایجان محمدحسین قرار خسروشاهی معاون مالی و پشتیبانی شرکت در کمیته "پشتیبانی"، مهندس مجید امجدی معاون هماهنگی شرکت در کمیته "برنامه ریزی"، مهندس محسن برنجی معاون بهره برداری شرکت در کمیته "عملیات"، مهندس محمدرسول نقدی شایان مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت در کمیته های "بهداشت، ایمنی و محیط زیست" و "مدیریت بحران و پدافند غیرعامل"، مهندس سید کمال مسلمی مدیر روابط عمومی شرکت در کمیته "اطلاع رسانی"، مهندس سیدسعید حسنی خسروشاهی مدیر دفتر فناوری اطلاعات و مدیریت ارتباطات شرکت در کمیته "فناوری اطلاعات و ارتباطات"، مهندس علی شعوری میلانی مدیر دفتر حراست شرکت در کمیته "امنیت"، و همچنین مهندس رحیم تارمحمدی به عنوان فرمانده میدان عملیات اکیپ شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در این مانور در کنار سایر همکاران خدوم شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، مشارکت فعالانه داشتند.

 
 


تاریخ انتشار / بروز رسانی1403/06/30   تعداد بازدید 25     https://azrec.co.ir/blog/u/84283  
  • برچسب ها:
  • برچسبی برای این صفحه ثبت نشده است
0 رای --- ( 0 )
آدرس صفحه

ارسال نظر

افراد کمتوانافراد کمتوان
کنتراستکنتراست
افزایش اندازهافزایش اندازه
کاهش اندازهکاهش اندازه

پسزمینه قرمزپسزمینه قرمز
پسزمینه سبزپسزمینه سبز
پسزمینه پیشفرضپسزمینه پیشفرض