کارگاه آموزشی "تحلیل محتوای پیام های ارتباطی"، با حضور کارکنان و فعالین حوزه روابط عمومی شرکت برق منطقه ای آذربایجان در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار شد.
این کارگاه آموزشی به مدت ۲۴ ساعت به مدت سه روز طی روزهای ۱۷ الی ۱۹ شهریور ماه از سوی دفتر برنامهریزی منابع انسانی و آموزش و با مدرسی مهندس سید کمال مسلمی مدیر دفتر روابط عمومی برق آذربایجان و از مدیران برجسته حوزه روابط عمومی وزارت نیرو ترتیب یافت.
مدرس دوره، ابتدا ضمن بیان کلیات و مفهوم تولید محتوا، تحلیل محتوا را نوعی روش تحقیق برای دستیابی به یک نتیجهگیری خاص عنوان کرده و افزود: تجزیه و تحلیل محتوا در ابعاد کمی و کیفی، یک روش تحقیق است که برای شناسایی الگوهای موجود در ارتباطات انجام میپذیرد که این روش نیز همانند سایر روشها، قوانین و مراحل خاصی دارد چرا که تحلیل محتوا در واقع به منظور رسیدن به دادهها و نتایج خاص از محتواهای گوناگون ارتباطی، انجام میپذیرد.
مهندس مسلمی در ادامه این کارگاه آموزشی، همچنین با اشاره به اینکه باید توجه داشته باشیم که تحلیل محتوای پیامهای ارتباطی در ابعاد نوشتاری، دیداری، شنیداری و فضای مجازی، ساز و کارهای خاص مربوط به خود را دارد، برخی اصول و شیوه های تحلیل محتوا را به شرح ذیل عنوان نموده و آنها را به تفصیل برای حاضرین تشریح کرد:
- نحوه مصاحبه و جمع آوری اطلاعات برای تحلیل محتوا
- کدگذاری و انواع روشهای کدگذاری در تحلیل محتوا
- روشهای تحلیل محتوای کمی و کیفی
- نرم افزارهای تحلیل محتوا و آشنایی با نحوه ورود داده ها به نرم افزارهای مذکور
- مزایای تحلیل محتوا
- واحدهای معنایی و دستهبندیهای تجزیه و تحلیل
- هدف گذاری در تحلیل محتوا و بررسی مثالهای علمی در این خصوص
وی در پایان این کارگاه آموزشی، به سوالات مطروحه از سوی حاضرین نیز پاسخ گفت.
تاریخ انتشار / بروز رسانی1403/06/26 تعداد بازدید 201 https://azrec.co.ir/blog/u/84277
نظرات (0)